onsdag, mars 07, 2007

Den har dött!

Min kära bärbara dator...snyft...har gått och dött.

I går vid typ 21-tiden satt jag och surfade runt lite, lyssnade på min nya skiva (hann lyssna på 1 låt) och skulle koppla in mobilen, men då tvärhängde datorn sig. Fick hålla in on-knappen tills den stängde ner. Sen när jag skulle strta den igen kom den inte i gång, den startar upp men kommer aldrig in i windows. Går inte att starta äns i felsäkert läge - allvarligt! Så nu måste jag ner i förrådet och hitta rätt på kartongen och testa lite skivor, trodde jag hade startskiva uppe i lägenheten, men icke.

Annars blir det en resa till örebro och onoff och lämna in honom där. snyft... min darling, Bigbäris (som han heter, min första bärbara som var en sämre variant hette Bäris).

Ser framemot lördag, ska med daddy upp till sthlm och hälsa på bebbo, syrran och Erik. Även storebror med familj ska dit. Värsta najs! Sen på kvällen ska jag till svärmor med ricke och daddy och käka grekisk pyttipanna och titta på melodifstivalren och blir sur på att fel låt vann. Jag tror den enda jag tyckte var ok i år är Andreas låt. Så jag får hejja på den.

/camilla

4 kommentarer:

FatCat sa...

jo serru jag har fått ett jobb på hotell sergel plaza mitt i stan, bakom kulturhuset ligger det. så är du i sthlm så kom förbi vetja! haha. jobbar än så länge bara 8-12, menperfekt om man vill softa lite, börja lite lagom sådär. ska öka vart eftersom. trivs jättebra och sitter o svarar i växeln o gör lite småsysslor, avlastar receptionen. sitter precis bakom dem så när de har helt dött så brukar de komma in o snacka lite skit. lovely. vi borde hänga lite när du ändå är i sthlm rätt ofta. kram

FatCat sa...

är rädd att min stationära dator håller på och dör också. den bara startar om och startar om, stänger av sig själv. vad tror du det kan vara? är den för varm eller vill den bara lägga sig ner och dö?

Camilla sa...

Gu vad guld det låter, med jobbet alltså. Är det fast? Så himla gla för din skull! Angående datorn kanske du ha fått nått hemskt virus, det finns virus som gör att datorn bara startar om. Det kan även vara batteriet på moderkortet(om det finns ett vill säga, vet inte hur det är med bärbara). Vad kan det annars vara tro? Kanske dags att göra om datorn, formatera och lägga in allt på nytt och se om du får nån ordning på den. Hoppas det fixar sig. Så himla najs med bärbara datorer, när de funkar ;)

Camilla sa...

Och ja, vi måste ju ses! Vore kul att glida in på Plaza och säga...hej jag söker Sofia Rosdal. hon jobbar här. Cooolt juh.