måndag, januari 22, 2007

Grrrrr

Blir så besviken. Vad ska man göra? Hur fungerar det? Hur gör jag nu?

Har nyss kommit hem från läkarbersöket nere på vårdcentralen. Jag har varit där pga att min nacke strular så mycket. Teclamariam sa: Det kan man inte göra nått åt. Det är vanligt med nackproblem efter en stor bilolycka. Det kan du inte göra nått åt.

jag: Jaha, men jag vill gärna veta vad felet är?

läkaren: Ja men det är jättesvårt att få veta. Det är antagligen nått muskulärt. Och det gör man inget åt.

jag: Ja men kan man inte göra någonting alls? Vi vet ju inte vad det är.

läkaren: Asså jag kan skicka dig på röntgen fast du ska ju egentligen inte strålas mer, om det inte är akut. Och röntgen visar bara skelettskador, så det är meningslöst.

Slutresultat: nackproblemet är upp till mig själv att lösa (visste jag väl egentligen redan). Men tänk liksom om jag skulle ha en tumör där eller nått. Skulle jag aldrig få veta...hemska tanke. Men min plan är att gå på mer massage och hoppas det hjälper sen om det blir outhärdligt be om en röntgen iallfall.

Sen det andra. Att få psykologhjälp så jag kanske kan få bukt på mina panikångestattacker m.m. Hahahaha. Det var ju typ heelt omöjligt.

Teclamariam: Det går nog inte.

Jag: för att?

Tec: vi har inga psykologer här.

Jag: nej men det finns väl i andra städer?

Tec: Njae, det finns ju på psyk. Och det är omöjligt att få hjälp där. Men jag ska se vad jag kan göra.

Jag: ja det hoppas jag. Hör du av dig när du fått svar därifrån?

Tec: ja. (Tolkade allt som: jag skiter i att äns kolla upp det.)

Jag: Ja, jag ringer dig om jag inte hör nått.

Slutresultat: Jaha...får väl dras med panikångest och försöka ta mig fram här i livet ändå. Återigen jag som får försöka lösa det själv. Finns det inte psykologhjälp att få via nätet? Måste kolla upp det.

Blir putt. Är det bara min läkare som är så här? Eller är det alltid svårt att få hjälp? Får jag inget svar så får jag väl luska vidare i hur man skall gå tillväga för att få hjälp.

/ c

6 kommentarer:

Mr 51 sa...

Det är nog rätt ofta att man får luska ut saker på egen hand...kommunalt/statligt anstälda får man sällan några svar av.... Och det är klart att det finns privatpsykologer i dom större städerna runt omkring...det måste det ju göra!!!! Annars kanske det är en terapeut man ska söka efter...vet ej... Hoppas du hittar någon!!!

Mr 51 sa...

Gå in här om du inte gjort det innan:
http://gulasidorna.eniro.se/query?what=cs&search_word=psykolog&geo_area=v%E4ster%E5s%2C+%F6rebro%2C+eskilstuna

Anonym sa...

Ja jisses. Det fanns ju massor att välja mellan. Undra vad det kostar? Tack för länken!
/ Camilla

Anonym sa...

Det var så lite så!!! Kul att kunna hjälpa till!! =)
/Mr 51

FatCat sa...

Allvarligt vet jag inte vad Teclamarian fortfarande gör med sin läkarlicens. Han är helt värdelös. Jag tycker du ska byta läkare. Han är en stor mes och har inga som helst intiativ-gener i kroppen. Det enda han har till svar är Jag vet inte och det går inte...Camilla, du kan få hjälp, det tror jag. Gäller bara hitta den. Men dumpa Tecla!

Anonym sa...

usch ja, han verkar inte göra mycket han inte. Får nog faktiskt försöka byta igen. Försökt förr men fanns ingen annan ledig, galet. Men vad ska man göra liksom. Han är ju skitkass!
/camilla