tisdag, januari 09, 2007

Som en magiker

I dag har jag varit på massage. Den var annorlunda än vad jag varit med om förut. Detta var genom jobbet som jag fick gå. Jag tyckte det händeså mycket, jag kände verkligen hur saker hände i musklerna. Han höll även på med akupunktur-punkter som han tryckte på.

Jag har massa problem med nacken och han höll på med den och gjorde lite coola grejer, får se om det kanske hjälpte. Sen gjorde han en massa med skuldrorna och axlarna. Det coolaste var nog när han sa: jag kommer trycka till på en punkt här i axeln, du kommer känna en smärta i ca 1-2 sek. Han tryckte värsta snabbt och det kändes i ungefär 1 sek, sen kunde han fixa axeln. Han hade lite sånna där trix för sig, och det kändes riktigt riktigt bra.

Han gav massor av riktlinjer hela tiden också, typ: du ser när jag drar bak din arm så här så ska den egentligen nå ändå hit fram, så jag kommer trycka lite här och sen om någon minut kommer du se att armen når dit den ska kunna nå. Han gjorde en jätteskön sak också, han tryckte på två punkter, en på varje axel, medan jag skulle andas in 3 djupa andetag. Sen när han släppte kändees det jätteskönt. Helt avslappnat och mjukt. Cool gubbe helt enkelt.

Hoppas, hoppas det blir bättre nu i nacke och axel. Nu känner man sig ju lite mörbultad, men om 1-2 dygn så ska det bli bättre. Den 23 ska jag tillbaka för lite mer massage och fix, plus få några stretchövningar.

Sov lite oroligt i natt, men jag sov iallfall :) Klockan ringde 7.45 och jag ville bara sova vidare. Längtar redan till helgen.

/ C

Inga kommentarer: