måndag, januari 08, 2007

Sova?

Vad är det? Jag somnade kanske vid 3 i natt, kunde bara inte somna. För mycket tankar som cirkulerade runt, antagligen pga att det var första arbetsdagen som väntade, efter ett härligt juluppehåll. Det var tankar som: det där måste jag ta tag i imorgon, och det där, ja hur ska jag göra med det osv...

Vaknade sen igen på natten vid ca 06,30 och sov jättedåligt fram till det var dags att gå upp. Saken var den att jag kl 01.30 märkte att jag kommer inte kunna sova i natt, så jag gick upp och skickade ett mail till arbetskamraterna där jag skrev att jag skulle bli lite sen på morgonen. Så i stället för att klockan ringde 07.45 så ringde den 08.45! SKÖÖÖÖNT. Men dock så har jag sovit så lite så jag sitter här på min lunch och kämpar med att vara vaken.

Hoppas jag somnar gott i natt, iallfall så som jag brukar få sova. Jag vaknar ju alltid ca 6 gånger varje natt efter bilolyckan pga att jag blir stel osv av skadorna. Så jag vaknar typ varje gång jag måste vända mig.

Jag har idag bokat tid i E-tuna för min lilla 307:a (bilen) som skall in på 6000 milaservice (dyrt). Även bokat tid hos läkaren så han får ta en titt på min nacke som besvärar mig så jag bara vill gråta, även foten skall få sig en undersökning plus att jag skulle vilja ha tid hos psykolog så man kan få ta itu med all bearbetning av bilolyckan och sånt. Nu bara måste jag kunna sova då jag äntligen har fixat detta.

I dag skall jag även försöka att baka Silviakaka för att bjuda på jobbet imorgon. Tvättid har vi oxå, ska tvätta våra nya sängkläder så vi kan bädda om i sängen. Detta borde jag väl orka med i dag.

Vi har börjat fått till det ganska bra i vardagsrummet nu. Nya tv:n på plats, den har fått ersätta projektorn. Dock kommer projektorn att sparas, kan bara inte sälja den. Lång tavel-list på väggen ovanför. Snyggt. Nya kuddar i soffan och en ny go pläd som matchade kuddarna (dock inte samma serie, bara snygga färger som funkade ihop). Blir kanske ordning där inne till slut.

Nej, nu bör jag börja jobba. Får lägga upp lite bilder sen från hemmet.
Ciao!

4 kommentarer:

FatCat sa...

låter jobbigt att vakna sådär ofta. själv vaknar jag nog bara ett par ggr. jag vänder mig ju nästan aldrig. mår illa om jag ligger för länge åt ena hållet. har du ont i nacken? ja det är bra o snacka med nån. det är verkligen bra att du vill det. Kram

Mr 51 sa...

Jobbigt att behöva vakna varje gång man ska vända sig...då hade jag aldrig kunnat somna... =) Förstår att det skulle vara skönt att få bearbeta olyckan ordentligt. Du har inte vart på samtal för det innan, eller? Ha det gott och hoppas du får tag på alla du ska få tag på. ;) Kram på dig!!!

Camilla sa...

Fatcat: Jo, det är jobbigt att vakna mycket på nätterna, man kräver längre sömn eller vad man ska säga. Eftersom sömnen blir avbruten hela tiden. Låter ju inge kul att må illa heller. Jo nacken strulkar till och från. Började lite grann för typ 5-6år sen, sen har det bara blivit värre. Och nu måste jag bara ta tag i det. Likaså snacka med nån. Hänt så mycket här i mitt lilla liv så jag behöver reda ut visa saker och få lite hjälp med hur jag skall gå till väga. Kram på dig vännen!

Camilla sa...

mr 51: Det känns som det är dags för mig att bearbeta olyckan, eller iallfall effekterna av den. Vet bara inte hur man skall gå till väga, hoppas en psykolog kan vara till hjälp. Ett nyårslöfte, så det är bara att köra på. Kram på dig tillbaka ;)