torsdag, mars 15, 2007

Utmaningen antagen Joloow!

Jag blev utmanad av joloow, den lilla fisen ;)

Regler:
- Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv.
- Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglena för spelet.
- Till slut väljer bloggarna sex nya bloggare och göra en lista på deras namn.
- Efter det är gjort så skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar.

Min lista över sex underliga saker/egendomliga saker om mig själv:
1. Jag har "hålfobi", eller hade när jag var liten. I dag är det ganska ok. Det innebär att jag tyckte det var superhemskt och obehagligt med trasiga lakan, påslakan, kläder m.m, där det liksom hade blivit hål i tyget. Jag kunde inte sova ordentligt om det var ett litet minihål i mitt lakan. Då rullade jag in mig i täcket så jag inte skulle komma åt hålet med kroppen.
2. Jag älskar plastkassar, har jättesvårt att slänga kassar. Inte vanliga från tex ica, men lite ovanliga kassar. Fast i dag är jag bättre med det också, men det kan verkligen ta emot att slänga en fin kasse...
3. Jag har vissa ord som jag uttalar helt fel (enligt alla andra) men helt rätt enligt mig. Gillar hur de ligger i munnen när man uttalar dem på mitt vis. Några av orden är: Appesin (apelsin) och yoghart (yoghurt).
4. Jag kan inte dyka. Det är sanningen det, jag övade massor en sommar men va sjutton det gick inge bra. Så jag struntade i det och har faktiskt aldrig saknat det heller. Varför dyka så där elegant när man kan bomba, hahaha.
5. Jag har varit helt emot att lära mig svåra ord, jag har tyckt att de alltid bara ska visa på status, att de som kan krångliga och svåra ord bara vill visa vad duktiga de är. Och jag tycker nog fortfarande att det ligger lite sanning i det.
6. Jag älskar trosor som är 2 storlekar för stora, de sitter så löst och skönt. Sexigt va ;)


Jag utmanar bara en person, och det är...
- Marie!

Lycka till vännen!
/camilla

Inga kommentarer: