måndag, mars 19, 2007

Blåst

Ja helgen har varit rejält blåsig, fast solig.

Fredagen åkte vi ut till stugan efter jobbet och rensade bort gamla löv och ormbunkar ur rabatterna. Klppte ner spirean också. Pratade och planerade inför våren och sommaren. Vad kan vi faktiskt göra nu första året? Jag menar det finns ju oändligt med saker vi vill göra men man kan inte göra allt på en gång. Utan man får lov att prioritera.

1. Renovera lillstugan (gäststugan)
2. Rensa och gå igenom allt i stugan, bon och garaget.
3. Klippa ner och rensa på tomten.
Detta är vad vi ska ta tag i första året som ägare av Solhöjden. Det kommer säkerligen tillkomma en hel del på listan. Dock så måste vi ju självklart hela tiden tänka på att det mesta kostar. Så vi får ta det lite lugnt (svårt, man vill ju bara fixa!)

Vi åt sallad och skålade i lite rött vin för den kommande sommaren. Ricke tog lite bilder:

På lördagen åkte vi in till V:ås för att lämna av en dator till mamma. Vi åkte även en sväng till ett ställe som jag inte minns vad det hette, men det var typ nå fornminne. Massor av stora stenar uppställda i mönster, plus en gigantisk runsten. Lite coolt, men jisses vad det blååååste!






Söndagen blev lugn och skön. Vilket var bra för jag började känna mig krasslig. Ricke var dålig för nån vecka sen och då klarade jag mig, men nu verkade det som jag skulle åka dit iallfall. Jga blev mer och mer snörvlig, ont i huvet, hosta och faktiskt feber på kvällen. Inge kul. Jag missade filmmötet i Kungsör med filmföreningen jag och Rickard är med i.
I dag tog jag febertempen när jag vaknade och den visade typ bara 37.2 så jag drog till jobbet. Väl där så bankade huvet och jag fick monster frossa. Så efter halva arbetsdagen så åkte jag hem och nu sitter jag här. Känner mig just nu skaplig men är väl hemma imorgon och kurerar mig ordentligt för att ta tag i jobbet på onsdag igen. Trist att gå hemma ju.
Vad mer...

Jo hela påsken är vi och jobbar med en filmproduktion (fre-mån) så blir inget påskfirande för oss i år med massa mat. Dock kommer vi nog inte undgå onyttig mat, för vid filmproduktioner blir det oftast hämtmat...haha. Så kan det gå.
Nu ska jag ta och vila. Imorgon måste jag orka med ett besök hos optikern, hehe, sitta där och snörvla.
/c

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa fixa gäststugan så kan jag komma och sova över ute hos er i sommar...

Anonym sa...

Jaa! Gu vad kul! Det måste du ju göra! Längtar redan ;) Kram vännen!/ camilla