tisdag, mars 20, 2007

mmm...simon webbe

Uuuunderbar röst säger jag bara...mmmm....

Tyvärr är skivan inte så himla bra, hehe. Men låtarna: Coming around again och seventeen är riktigt bra tycker jag. Blir helt gla och härlig inombords!

Var till optikern i dag, det blev lite virrigt där inne med vad det är för fel på mina ögon. För mätinstrumenten visar en sak, men när jag sen får testa glasögon med den styrkan så känns det inge bättre. Han kunde bara komma fram till att jag har rätt styrka på de glasögon jag har i dag, och att jag måste använda dem mer så mina ögon vänjer sig med styrkan. Ok, ok. Jag får vara lite duktigare och köra med dem lite oftare. Är ju en riktig slarver så jag har bara haft på mig dem jag har i korta stunder eftersom jag får ont i huvet av dem.

Så nu blire att köra på med dem iallfall. Typ ca 1 månad sen går jag in och köper nya bågar till glasen, för de jag har nu är så fula och omoderna, blä. Blir ju att jag använder dem mer om de ser snygga ut ;)

Sen ska jag vänja ögonen med att läsa på längre håll (när jag läser i böcker) och inte hålla så nära som jag håller i dag. Men jag sa att det gör jag ju för att jag ser tydligare då, men det va visst inge bra. Utan jag ska tydligen se skarpare efter ett tag på lite längre håll om jag låter ögonen få vänja sig med det längre avståndet. Jaja..ska försöka...haha.

I morgon ska jag till jobbet igen. Har mått helt ok i dag, inge feber och mindre snörvel. Skööönt.

/camilla

Inga kommentarer: