lördag, november 25, 2006

Funderar

Ligger hemma och är sjuk, har tid till att skriva då.

Vill kommentera lite till mitt inlägg igår tror jag det var. Vill inte att nån skall ta illa upp. Jag vill bara klargöra att jag inte tycker illa om kyrkan, utan att jag tycker bara att ibland så blir vissa saker väldigt tabu, och det är så trist. Speciellt minns jag ju själv min uppväxt i kyrkan och att vissa saker pratade man inte om, inte diskuterade. Tråkigt. Riktigt trist.

Om bibeln vet jag så väldigt lite. Har tänkt försöka sätta mig in mer i det flera gånger. Blir aldrig riktigt av. Så jag verkligen kan se vad jag hakar upp mig på osv. För det finns saker jag har så svårt att acceptera. Sen får man ju be över det. Jag tror ju på bibeln och på Gud.

Vad har jag mer att tillägga...hmmm....kanske inte nått. Jo, om att du och Gud bär på sanningen. Med det menar jag att bara du vet ju vad du har gjort och vad som är sant mellan dig och Gud. Man kan ju bara vara ärlig vad gäller Gud, för han vet ju om man inte är det. Den finaste och ärligaste relationen som finns. Jag tror att leva i nära gemenskap med Gud är bland det viktigaste. Sen ska man ju alltid vara ärlig, men jag kan erkänna att nån vit lögn har jag lyckats dragit till med några gånger.

Nu ska jag gå och vila igen.

Kul med kommentarer förresten, så fortsätt skriva, det uppskattas!!

*poff*

Inga kommentarer: