onsdag, november 29, 2006

Smärta

i min tand!!! Eller i tandköttet där visdomstanden kommer fram. Det gör ju ont på riktigt juh. De tre första var ju ingenting jämfört med denna, fy bubblan.

Well, well.

Jag vill ha snö! Längtar helt otroligt mycket efter det. Jag vill vakna upp och så är det massa snö ute, en blå himmel och stark sol. Då blir jag så glad! Tar på sig massa kläder, typ lager på lager, så man knappt kan gå, på med mössa och vantar och ut på promenad. Friskt ute och knarr under fötterna! I love! Sen blir man kall om kinderna och trött, då kommer man hem in i värmen och gör varm choklad (helst med kakao, inte oboy). Jisses! Vad jag längtar.

Man kan göra så mycket kul när det är snö ute (så länge det inte är slask, det gillar jag inte).

1. Snökrig (typ det roligaste som finns, eller är vattenkrig på sommaren lite roligare, jo det är det nog faktiskt, jaja, åter till snölistan.)
2. Långa promenader
3. Göra snölyktor, täända ett ljus i dem och sen kika på dem genom fönstret när mörkret komer. Blir jag tok-lycklig av.
4. Packa ner varm choklad och limpamackor och åka bort nånstans på vinter-picknick.
5. Ut och fota, ut och fota, ut och fota

Ja det var väl top 5-listan eller nått. Vad tycker ni om att göra på vintern när snön har kommit och vädret är helt perfekt? Berätta gärna.

Nu ska jag lägga upp en bild som jag tog i sensomras (tror jag det var). Som är helt absolut inte vintrig överhuvudtaget.


*poff*

Inga kommentarer: