söndag, december 10, 2006

Härlig helg

Den här helgen har varit jättebra!

Först och främst har jag mått bra (inte så ont, sovit bra osv) det gör väldigt mycket för att det ska bli bra.

Det andra är att jag har träffat så mycket goa människor. Sara & David som vi sov över hos i Husby(sthlm) och min goaste bästa Micke. Men även Martin och hans blivande fru, plus en massa andra (vad de nu hette?).

Lördag
Vi åkte upp till husby (ricke o jag), var framme vid ca 12-13, då åt vi second breakfast med S&D, fast för dem var det första frukosten. Vi drog direkt vidare till Solna - Elfa (där jag o sara fick skäll av David ;) för att vi pratade så högt om jeans och fula rumpor, hahaha). Vidare var det det ena köpcentrumet efter det andra. Sist Kista Galleria där vi käkade middag.

På kvällen skjutsade de mig in till Sthlm och lämnade av mig vid porten utanför ett giantiskt torn! Där längst upp, på 16:e våningen var det födelsedagsmiddag/fest. Micke som höll i det. Det var superduperkul! Träffade Micke och hans vänner. Jättekul var att Martin var där, typ 4 år sen sist jag träffade honom. Nu hade han sin blivande fru med sig. KUL!!


Micke och Jag

Det gick att gå upp för en trappa och ut på terassen. Det var såååå fin utsikt! Oj,oj. Såg ut över hela stan, 360grader. Riktigt häftigt. Försökte ta bilder, men hade ju bara partykameran med mig. Men kolla:

Kl 23.00 var jag hemma i husby igen, där hade de andra tre slappat framför en film. Vi la oss runt 00.30

Söndag
Kl 08.30 var vi uppe, jag och Rickard. Vi kikade på tv, gjorde frukost som vi åt, duschade och gjorde oss reda. Vid ca kl 11.00 kom de S&D upp och år frukost. Det blev återigen, en second breakfast för Ricke och mig.

Planen för dagen var att åka in på julmarknaden på Skansen. Men det var så lång kö att vi bestämde oss för att åka till Tekniska Museet istället. De hade en utställning som hette typ: uppfinningar av Kvinnor. Det kikade vi på, men vi gick också genom resten av museet. Det var intressant och lärorikt. Men efter några timmar blev vi hungriga och trötta, så vid 17.00 satt vi åter i husby och avnjöt en varm smörgåstårta som S&D hade lagat. Gott.

Vi pratade om allt möjligt, och det var svårt att slita sig, men kl 18.00 kände vi att vi var tvungna att börja bege oss hemåt. Och nu är vi hemma. Det är skönt att komma hem men helgen har varit jättebra.

Tack S&D för er gästfrihet och trevligt sällskap! Tack Micke för inbjudan och för att du är du!
*poff*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar utsikt... är det Mickes lägenhet eller?

Camilla sa...

Det är Mickes typ mosters hus, hon bor där. Visst är det fin utsikt. Kanonfint!