måndag, juni 18, 2007

Go' natt

Jisses! Natten till söndag somnade vi ca 00.00 på natten och vaknade...kl 11,30!! Gaaah! Galet juh!

vi sov ju nästan 12 h, hahahaha. Kan inte minnas när jag sov över 10.00 sträcket senast. Måste varit typ i tonåren eller nått. Uj,uj. Det roliga var ju att vi båda sov lika länge, haha. Helt knas. Det var nog pga en kombination bestående av ny säng (som är himla skön), mörkt i sovrummet (mulet och regn ute, ingen sol som sken upp sovrummet kl 7), och svalt.

Nu kan man ju tro att vi var helt utvilade och jättepigga hela söndagen. Men icke. Vi var jättetrötta! Kändes som man hade sömn i ögonen hela dagen. Jättedrygt. Och otrevliga var vi också. Jag var värst. Typ ingen ork och inget tålamod. Haha, helt jättekul nu efteråt. Innan vi skulle somna i går låg vi och fnittrade åt vilken konstig dag det varit, hur sura och trötta vi varit. ja, jag säger då det.

sov inte för länge, sov inte för lite, sov lagom ;)

Vi har fixat nya sommardäck nu också. Så listan är lite kortare. Hoj till Ricke verkar oxå löst. Farsan tar med sin gamla när han köper min mtb. Dock så har det tillkommit en tråkig och stor utgift som heter: Vägskatt. Gaah. Usch, dyrt. Nu ser listan ut så här:

  • stugan - just nu behövs ytpapp till garaget (färg till lillstugan och fönsterfärg, grundfärg, kitt m.m. fixat med presentkorten vi hade på bauhaus.)
  • vägskatten
  • resa till kolmården (ej övernattning)
  • resa till sthlms skärgård och slagga över 1 natt på ett fint hotrell, som jag just nu inte minns vad det heter. Men det är ett bra erbjudande som vi måste ta

Sen 3 punkter som antagligen inte blir av:

  • dragkula till bilen + kostnad för att ombesikta den då kulan är monterad.
  • en AC
  • fyrhjuling eller eu-moppe

/camilla

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är tråkigt men man kan tyvärr inte få allt =( men man kan iaf få bra mycket har jag insett... =) om man är duktig med att spara... vilka var det som fyllde? menar känner du så gamla männiksor? =)

Anonym sa...

haha, ja du, kan du förstå att jag känner så gamla folk. 30-åringar, jisses. Det var swanström, Jocke nånting, Mårdh och Magnus Andersson. nästa år är det Rickard.

Anonym sa...

Va? är de så gamla redan... urk... de var ju bara några klasser över oss...

Anonym sa...

haha, I know! Konstigt är det ;)